.

.

In een nieuw jasje!


Een nieuw jaar is begonnen! Een jaar waarin er voor mij persoonlijk veel spannende dingen staan te gebeuren: naar mijn oude huis in Maastricht verhuizen met mijn nieuwe liefde, trouwen, een boek schrijven.. en dan nog alles wat er tussendoor op ons pad komt.

We zijn het jaar alvast goed begonnen met een tripje. Een kleintje maar, zo bleek. Düsseldorf ligt immers net zo ver van Sittard als het huis van mijn ouders in Zichen-Zussen-Bolder. We hebben er wel eens het vliegtuig genomen en ik hoor dat er vaak vrijgezellen feesten worden gehouden, dus ik had niet echt een goed beeld van de stad zeg maar.

Ondanks dat we er impulsief op een koude en druilerige zondag naar toe zijn gereden, hebben we ons nu al voorgenomen nog eens terug te gaan als de winkels (wel) open zijn.

Eerst zijn we door de wijk Flingern gereden. Dat kun je vanuit de Altstadt (het oude centrum) eigenlijk niet echt lopen, tenzij je nog niet hebt gesport die week. Je vindt er veel leuke koffiebars en concept stores en niet te vergeten (dat heb je als je toch bent gaan lopen alleszins verdiend vind ik) een bekend zaakje waar je de lekkerste taartjes kunt eten: Hüftgold.



Maar ook de Altstadt met haar chique Konigsallee en de indrukwekkende Rheinturm aan het water mag je zeker niet overslaan. Wij hebben geprobeerd tussen de nogal standaard winkels in het oude centrum wat authentieke of juist aparte zaakjes te vinden en zijn zo terecht gekomen bij ‘Kauf dich glücklich’, een soort Duitse schwester van FEE! Ik snap alleen niet dat je met zo’n naam dicht bent op zondag…

Voor een typisch Altbiertje kun je eigenlijk overal terecht maar wij werden gelijk aangetrokken tot bistro Zicke. Een ontzettend gezellige bruine kroeg met een modern tintje. Lekkere hapjes en drankjes en een gevarieerd publiek. Met een snoer van gekleurde lampjes buiten, heerlijk!

 
















Alleen moet ik tijdens mijn volgende uitstap echt warmere kleren aan. Het verwarrende lentegevoel van december is definitief voorbij, de wintertenen en ijsvingers zijn een feit.


















Dus met de sale in gedachten ben ik maar weer eens gaan passen bij mijn stamwinkel: warm goed deze keer, zoals jassen en mutsen! Ik was vooral fan van de grijze kamerjasachtige jas, waarvan er nog maar 1 exemplaar over is. Niet in de sale natuurlijk. Die bomber maakt me zeker anderhalf jaar jonger, niet? Hmmm. Keuzes.


















En ik moet nog een boel sparen voor een trouwjurk en sporten om in die jurk te komen en.. en.. nog van alles. Die muts dan? Die gaat gewoon nu al met mij mee! Ik trouw tenslotte volgende winter, misschien zet ik 'm wel gewoon op!













Geen opmerkingen

Een reactie posten

© FEE News
Maira Gall