.

.

De ideale jeans = de ideale kont!

En nu echt – De ideale jeans = de ideale kont!


Heel geniepig, dat wel, maar het gebeurt: na je 35e verandert je lichaam gewoon vanzelf. En nee, dat is niet alleen omdat ik van biertjes, wijntjes en tapas hou.
Ik zie het zelfs bij de sportieve vrouwen om me heen.

Moet je daar iets mee dan? Of beter gezegd kun je daar iets mee? Ik las laatst een heel verontrustend artikel in JAN magazine over vrouwen van mijn leeftijd op weg naar de overgang die door een tekort aan bepaalde hormonen lichamelijke ongemakken krijgen en zich diep ongelukkig voelen.
Nou, lekker dan.

De oplossing van de schrijfster in kwestie? Sporten, sporten en nog eens sporten. Jahaa, nou weet ik het wel. Niet dat ik er echt fundamenteel iets mee doe, dus eigen schuld, dikke bult(en).

Maar goed, hoe nu verder in de tussentijd. Dat veranderende lichaam reageert toch weer anders op de kleding in mijn kast. Jurkjes vallen anders op mijn heupen en kont. Spijkerbroeken zijn helemaal van die confronterende items.
Denk je dat je oké bent, doe je een korter truitje aan en zie je ineens twee heupen uitsteken als de rondingen van eikenhouten meubels.

Dus ga je naarstig op zoek naar iets waarin je je prettig voelt. Wat kan ik accentueren? Welk stukje mag best een beetje verbloemd worden? Dat is nog lastig winkelen.

Zeker alleen. En in het bos van de spijkerbroeken merken al helemaal. Uit wanhoop heb ik wat H&Mtjes aangeschaft om de situatie te overbruggen. Maar ook die flatteren niet. Ze zitten wel lekker losjes!
Maar dat is ook weer niet de bedoeling, dat gelebber!
Dan maar een Levi’s of Lee? Old school? Ik zou niet weten of die 501 nog wel bestaat en hoe die nu zou zitten! Gelukkig mag ik als blogger van FEE (jullie eigenlijk ook, maar laat me maar even in de waan)altijd aankloppen voor advies.


Het jeans shoppen 2.0! Cheap Monday, Wonhundred, Tiger of Sweden & Samsoe + Samsoe zijn mijn nieuwe vrienden. Met het juiste model komt langzaam mijn lijf weer een beetje terug in de spiegel.




Zandloper figuur, ik? Ja ,dus! Een hoge taille in een broek? Nee dat vind ik stom, oh wacht valt eigenlijk best mee..En ga ik nou al voor de lichte tinten of juist een donkere wassing? Everlasting black wordt mij zelfs beloofd!

Hele wijde seventies pijpen zijn weer helemaal terug!
Niet alleen die broeken die nog strak zijn aan de bovenbenen, maar echt helemaal 'That 70s show' look! Heel gedurfd!




En die witte crème kleurige Kiera spijkerbroek van Wonhundred dan? Of wachten we daar nog even mee? Wel leuk voor Pasen zo'n frisse voorjaarslook!

Ik ga voor een donkerblauwe Cheap Monday van 50 euro. Dan kan ik - als ik dan eindelijk eens in actie schiet - nog voor een ander kleurtje of toch een heel andere stijl gaan als beloning!

En zo lieve lezers draai je je om en denk je: Yes, deze broek heeft een goede kont. Dan kan ik nog even aan die van mij werken!

Geen opmerkingen

Een reactie posten

© FEE News
Maira Gall