.

.

ENGAGED IN DELFT | Inspiratie shoppen voor je bruiloft!

Mijn zusje gaf mij voor kerst een bezoek aan nog nader te bepalen bruidsbeurs cadeau.
Nu is mijn zus al meerdere jaren verloofd en is het er nog steeds niet van gekomen. Dan weer kwam de aanschaf van een huis er tussen, dan de geboorte van mijn tweede neefje. En zo blijf je aan de gang.

Tegen ieders verwachting in vroeg mijn toch redelijk kersverse vriend me na een half jaar samen al ten huwelijk en werd er al snel een datum geprikt voor 2016! Nu ben ik vier jaar ouder dan mijn zus en lag ik toch al wat onnatuurlijk achter op alles, dus ik vind het ergens wel terecht dat ik eerder trouw. Maar dat is uiteraard niet helemaal eerlijk.

Maar goed, de beurs. Iets waar ik nooit maar dan ook nooit uit mezelf zou zijn heen gegaan. Meer iets voor mijn zus eigenlijk. Omdat ze niet naast de deur woont vind ik eigenlijk iedere activiteit wel leuk, als we elkaar maar weer eens zien.


Nu had mijn zus wel echt moeite gedaan een hele leuke hippe en zeker niet tuttige beurs uit te zoeken! Engaged in Delft! Waar? Delft, van het servies en zo, vlakbij Rotterdam.

Mijn vriend en ik besloten er gelijk een weekendje van te maken! Zaterdag met zijn tweetjes door rotjeknor struinen en zondag met mijn zus op pad!

In Rotterdam is vooral alles hoog en nieuw, een echte bedrijvige handelsstad! Hotel New York aan de Maas zag er leuk en authentiek uit maar er was geen plekje meer te krijgen! Dan maar door een soort laad dok ruimte die als foodhal was ingericht gelopen. De Fenix Food Factory! Maar soms kun je even geen hippe winter BBQ, kaasplank nieuwe stijl met glutenvrij brood meer zien. Dus toch maar naar de binnenstad!
















De Markthal had ik ook nog nooit live gezien, wat een indrukwekkend gebouw midden in de stad. De markt zelf viel me een beetje tegen. Erg commercieel op het standje met echte groenten chips (knapperige gedroogde sperziebonen!) na dan!

Op naar een Ierse pub en een echt Belgisch biercafé dat naar koning Boudewijn is vernoemd! Ondertussen zijn we ook nog even de artistieke Witte de Withstraat en de Meent ingelopen. Daar stiekem nog even We Are Labels en Dante 6 bezocht! Je vindt er ook een hele bijzondere horeca zaak die Dudok heet met een vloer die eigenlijk buiten hoort in plaats van binnen en waar je het gevoel hebt dat je in een oude bioscoop zit! Hoog en ruim!

Moe van al het lopen lagen we op tijd in ons bed. Nog geen 5 minuten daarna gaat het alarm af. Een vriendelijke automatische vrouwenstem dringt aan op onmiddellijke evacuatie. Kan het nou nooit eens normaal gaan!? Ik kleed me toch maar even aan, neem mijn telefoon en nieuwe Minimum jas toch maar even mee voor de zekerheid. Oude zakenmannen in wapperende boxershorts met alleen hun koffertje in de hand en moeders met slapende kinderen op hun arm staan buiten in bange afwachting. Vals alarm. Een stoute rokende gast op de derde verdieping! En nee niet mijn vriend. Die was wel pas als laatste buiten...

De volgende ochtend zet mijn vriend me op Rotterdam centraal af waar ik mijn zusje tref. Vol verwachting klopt ons hart! Op naar Delft!
De beurs wordt gehouden in twee hallen van een verlaten fabriek op een industrieterrein. Tussen de boilers en buizen door is een alternatieve bruidsbeurs ingericht die vooral gaat over sfeer en fotografie en inspiratie opdoen voor de aankleding. Er hangen welgeteld 9 jurken.

Maar dat maakt niet uit. Technische en praktische aspecten kan ik zelf wel regelen, juist de inspiratie voor versiering, bloemen en soort foto's vind ik leuk!

Een pianist die je kunt inhuren voor je bruiloft vraagt me om een verzoeknummer. Hij moet even zoeken naar het liedje dat mijn vriend en ik allebei top vinden maar uiteindelijk klinken de tonen door de hal. Totaal anders dan ik het ken maar in zo'n typische Amerikaanse film versie. Mijn zusje in tranen. Ik slik. Ik ga gewoon echt trouwen. Ik kan niet wachten!

De standjes mensen vragen wie er van ons gaat trouwen. Mijn zus benadrukt nog maar eens dat we allebei verloofd zijn hoor, maar dat ik degene met de datum ben. Toch krijgt ze uiteraard ook alle goodiebags mee.

Omdat we eigenlijk in twee uurtjes wel rond zijn besluiten we samen nog te shoppen in Rotterdam! Even de koopgoot in en nog wat rondstruinen. Tot ik mijn zus naar het station moet brengen maar bij het standbeeld van kabouter but plug de verkeerde afslag lijk te hebben genomen..rennen vliegen en uiteindelijk mijn vriend bellen die ons met de auto brengt. Gelukkig, ze redt het nog.

Mijn kleine zus hoeft geen groenten chips voor onderweg, ze heeft altijd wel een snelle Jelle in haar tas. Dat had ze ook al toen ze nog geen kinderen had. Ze grijpt nog snel haar goodiebags en Zara tas met alweer een maritiem gestreept truitje. Ondanks dat ze me vroeg wat ik zelf in gedachten had voor mijn eigen vrijgezellenfeest en ik haar er op moest wijzen dat zij dat moest verzinnen (ja maar wil je ergens slapen of wat wil je?), mis ik haar al als ze naar de trein rent.

Geen opmerkingen

Een reactie posten

© FEE News
Maira Gall