.

.

KLEREN MAKEN DE MAN

Kleren maken de man! ...Maar als je niet weet waar je moet beginnen, dan laat ik je vanaf nu graag iedere maand op FEEblog zien hoe je stijlen kunt combineren en geef ik je graag wat tips en tricks voor je garderobe. Zeg nou zelf, er gaat niets boven een goedgeklede man, toch? ;)  Afgelopen week nam ik mijn vriend Jiri mee naar FEE. Hij beschrijft zijn stijl als Urban Street. Hij draagt graag lange vesten, asymmetrische shirts, caps en leren jacks. Maar hij houdt ook van andere stijlen en vandaag ga ik hem (en jou) laten zien hoe je deze kunt combineren.  

Jiri vond de jungle print van Wood Wood lekker Urban, dus dit werd mijn start item. Ik heb er een blauwe gebreide trui (SUIT apparel) over heen gedaan, zo kun je leuk in lagen werken. Jiri houdt van skinny, maar niet tè. Het model 'tight' van Cheap Monday is daar dan een goeie voor, zoals deze grijze. Ik heb hem er deze donkerblauwe Docs onderaan getrokken, Dr. Martens blijven toch het boegbeeld van de no-nonsense working class. De print van het overhemd wilde ik terug laten komen, vandaar de five-panel van dezelfde print (Wood Wood).  












Deze outfit is een perfect voorbeeld om aan te tonen hoe accessoires een outfit makkelijk interessanter kunnen maken. Ik heb de kleuren van de outfit bewust neutraal gehouden, zodat de rugzak (Sandqvist) er mooi vanaf steekt. Jiri combineert het liefst een lang vest (Jiri’s own) met een leren biker jack (Pele Che CoCo). Onder het vest kan een willekeurig shirt gedragen worden. Ik heb hierbij gekozen voor een basic wit shirt (Cheap Monday), want basic wit is altijd goed èn het maakt de outfit minder donker.   

Niet dat Nederland nou zo veel zonnige dagen kent, maar voor de positieve geesten introduceer ik toch de ideale voorjaars outfit. Jiri draagt hier een gestreept shirt (SamoeφSamsoe) en een blauwe jeans (Cheap Monday) met opgerolde pijpen. Instappers zijn leuk en makkelijk, Jiri heb ik deze beige variant aangetrokken (Wood Wood). En om de outfit een heerlijke hipster touch te geven, maak ik hem af met een rieten hoed (Brixton) en een groene zonnebril (Komono).  

Voor de realistische geesten heb ik een praktischere outfit samengesteld. Een amberkleurige jas (Brixton) die je droog houdt op de regenachtige dagen. Deze jas is natuurlijk al een ‘eyecatcher’ zelf, houd daarom de rest van de outfit rustig. Jiri draagt onder zijn jas een langer wit shirt (Ontour), een zwarte jeans (Jiri’s own) en donkerblauwe Docs (Dr. Martens). Ben je niet zo’n paraplu type? Draag dan deze hoed (Jiri’s own) van haarvilt die geschikt is om in de regen te dragen (in tegenstelling tot wollen hoeden). Er zijn genoeg varianten van Brixton te vinden bij FEE. Mannen mogen tegenwoordig ook wat meer ‘bling’ toevoegen aan hun outfit. De horloges blijven natuurlijk een klassieker, maar heb je al eens nagedacht over een armband of een ketting? Jiri's keuze is in dit geval een zilveren ketting met een zwarte pendel (Fashionology).  

Nou, tot volgende maand! Met nieuwe ideeën, nieuwe outfits èn nieuwe mannen.  

Love,  
MX 

Geen opmerkingen

Een reactie posten

© FEE News
Maira Gall