.

.

MELBOURNE VS. PARIS FASHION WEEK

Inspiratie
avontuur
regenwouden 
& Victoriaanse architectuur

Australia 

Het is officieel een maand geleden dat ik de deur van FEE voor een paar maanden achter me dicht trok, om nieuwe deuren te openen! Na een geweldige vakantie van 2 weken roadtrippen langs de oostkust, ben ik nu gesetteld in Melbourne om te doen waar ik voor gekomen ben; inspiratie opdoen!

Met een kersverse baan in een kunstgalerij weet ik zeker dat ik ga vinden wat ik zoek; of ik nu een curator ben van kunst of van mode; mode is kunst, architectuur en de ultieme vorm van zelfexpressie. Deze nieuwe rol is mij op het lijf geschreven. 

Het eerste evenement dat ik bezocht in Melbourne was het Melbourne Fashion Festival, dat tegelijkertijd plaatsvond met Paris Fashion Week. Eerlijk? Geef mij maar Parijs! Europese designers zijn hot; in creatie en in techniek. Parijs is niet voor niets het mode mecca van de wereld (al lijkt Kopenhagen de nieuwe modehoofdstad te worden - met alle sustainable Nordic fashion nieuwkomers!).

Mijn partner Norris en ik werden wel meteen door een street style blogger op de foto gezet. Gelukkig waren we beiden geheel gekleed in FEE (ik in Dante 6 en Norris in Samsoe&Samsoe) en had ik de nieuwe tote bag van FEE als tas bij me. Hebben we FEE meteen even wat internationale exposure gegeven ;) Ik heb zelf stiekem ook wat foto's gemaakt om met jullie te delen:







































Dat laat niet weg dat ik het heerlijk vind om de creatieve streetwear hier te bewonderen. 
Australiërs (en dan vooral de Melburnians) zijn allen artiest/muzikant/bartender, dat is wat ik zo geweldig vind aan deze eigenzinnige stad. Hier heb ik ook meer "fun with fashion"; als ik op een dinsdagmiddag over straat wil paraderen in een goudkleurige satijnen pyjama blouse, zal niemand zich omdraaien. In Nederland lijkt deze trend toch niet helemaal een doorbraak te hebben gemaakt. 

Wat ik wel erg leuk vindt om te zien hier; de zijden print shawls geknoopt aan kleine designer handtassen en de eighties jeans; lekker los, hoge taille en afgerafeld aan de pijpen. Met daaronder een laarsje met spitse neus. En cowboylaarzen, die blijven favoriet! 

Aan alle lieve FEE klanten; ik mis jullie gezelligheid! Ik zal proberen jullie up-to-date te houden met modenieuws en andere inspirerende blogs. 

Liefs, Chrissy 




Geen opmerkingen

Een reactie posten

© FEE News
Maira Gall