.

.

EN NU ECHT | Het bureautje


Ken je dat gevoel dat je voor de 100e keer tegen jezelf zegt: en nu ga ik echt sporten, nog maar één avond chocolade eten en dan stop ik er echt mee, dan ga ik echt opzoeken wat tabouleh betekent, want dat schijnt super gezond te zijn..en nog meer van die goede voornemens? En dan is het nog maar pas september en nog niet eens oudejaarsavond. Zucht.

Een paar maanden geleden heb ik een workshop gevolgd die moest leiden tot het ontdekken van je vijf grote levenswensen. Ik was eerst nogal sceptisch, zo’n twee volle dagen aandacht aan jezelf besteden vind ik nogal lastig en vooral verspilde tijd (ondanks alle therapie die me had moeten leren meer van mezelf te houden). Maar goed, omdat mij een concreet resultaat was beloofd aan de hand van een specifieke methode en ik aaneenhang van methodes en structuur, heb ik het geprobeerd.

De aarde onder mijn voeten is niet verschoven maar ik kwam voor mijn gevoel 5 kilo lichter thuis (ondanks de heerlijke versnaperingen tijdens de cursus!). Ik kon er niet meer onderuit, één van mijn grote levenswensen is/was schrijven en ik voed die wens veel te weinig. Ik vind geld verdienen om mijn hypotheek te betalen, voegen opfrissen in de badkamer, boodschappen doen op de markt en urenlang piekeren blijkbaar belangrijker. Of toch niet?

Want wat als ik nou eens die orde en structuur eens echt los zou laten? Als ik de apparaten die mij de hele dag door roepen met dwingende piepjes nou eens even laat voor wat ze zijn en me eens echt zou concentreren op wat ik leuk vind..dan.. ja wat dan?

Dan heb ik minder behoefte aan geld, een basisbehoefte blijft natuurlijk, maar als ik leuke dingen aan het doen ben die mij gelukkig maken heb ik ook minder de neiging in de stad te verdwijnen voor zinloze aankopen. Dan kan ik misschien net rondkomen, maar ik maak in ieder geval bewustere keuzes voordat ik mijn geld uitgeef. Ik ga meer voor puur en voor blijvend. Dat geldt voor voeding en voor mode maar ook voor het bureautje waar ik me nu achter heb verschanst. Afkomstig uit een oud klooster met een rijke geschiedenis. Dus hier zit ik dan. Te doen wat ik wil zonder me te laten afleiden door piekergedachten, angstaanvallen en toekomstperspectieven. Vreemde gewaarwording. Tijd voor koffie. Alleen maar de oplosversie in huis. Dan naar FEE.


Bureau: VINTAGE LIVING 

Geen opmerkingen

Een reactie posten

© FEE News
Maira Gall